1 Temmuz 2014 Salı

Love Marks / AşkMarkası

Pazarlamanın evrim teorisi olan Aşk Markası  ürün-markalaşma sürecin son halkası.
Bu teori bir markaya duyulan sempati, yakınlık, ilgi, sevgi gibi duyguların markanın yaşam sürecindeki önemine atıflarda bulunur. Aslında, pazarlama dünyasında benzer yaklaşımlara son dönemde sıkça rastlanıyor. Örneğin; Marka ve Duyular kavramı da markaların duygulara hitap etmesinin önemine vurgu yapar ve tüketiciyle duygusal bağ kuramayan markaların yok olmaya mahkum olduğunu örneklerle açıklar. Bunun öneminin farkında olan markalar ise reklamlarında duygu kavramını sıkça işler oldu. Ürünü anlatan, kalitenin altını çizen, reklamların yerini  tüketicinin ürüne duyduğu tutkuyu vurgulayan reklamlara almaya başladı.
Aşk Markası kavramının babası Kevin Roberts’a göre bu trendin arkasındaki en önemli nedenlerden birisi, insanların yalnızlaşması. Bu durumu şöyle anlatıyor: “Bugünün tüketicisi, markalarla çeşitli şekillerde bağ kurmak istiyor. Yeni duygusal bağlar arıyorlar. Yalnız yaşayan birçok insan var ve 10 yıl içinde bunların sayısı daha da artacak. İngiltere’de yalnız yaşayan 7 milyon yetişkin var. Bu, 40 yıl öncekinin 3 katı. 2020 yılında, hanehalklarının yüzde 40’ı tek kişiden oluşacak.” 
İşte, aşkmarkası burada devreye giriyor. İronik olan bu durum, insanlar arasındaki duygusal bağlar zayıfladıkça, bu boşluğu gidermek üzere “duygusal marka” kavramı devreye giriyor. Tüketici, kendisiyle duygusal bağ kuran markayı tercih ediyor. Onun duygularına hitap edebilen marka ise benzerleri arasından sıyrılıyor.
Aşkmarkası olmak neden bu kadar önemli?
Marka sayısının çok fazla artması, markaları giderek önemsizleştiriyor. Bu kalabalığın içinden sıyrılıp çıkmak için markaların aşkmarkası haline gelmesi gerekiyor. Bunun anahtarı, güçlü duygusal bağlar yaratabilmek. Kısacası aşkmarkası olmak önemlidir çünkü insanların markalara olan bağlılığını belirleyen unsur insanların duygularıdır.


Lovemarks thinking is the unique way we look at the relationships people have with products, services and entities. Lovemarks are the future beyond brands because they inspire Loyalty Beyond Reason
Lovemarks transcend brands. They deliver beyond your expectations of great performance. They reach your heart as well as your mind, creating an intimate, emotional connection that you just can’t live without.
So, what's the definition of lovemarks?
The company has defined the term according to different interpretations, that can be seen in the following table.. With the brands people creates a love story and that's the difference between brand and lovemarks.
The relationship lasts a life time and that's the investment that guarantees success in the market more than just manipulating consumers for an instant response.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder